Warunki realizacji usług
Jeżeli strony umowy/zlecenia nie postanowią inaczej wzajemne relacje, prawa i obowiązki regulują WARUNKI REALIZACJI USŁUGI. Zaakceptowanie przez klienta oferty, złożenie zlecenia jest równoważne z akceptacją WARUNKÓW REALIZACJI USŁUGI.
Jaslo, 14.03.2017
POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Świadczenie usług laboratoryjnych, pomiarowych oraz dokumentacyjnych jest prowadzone zgodnie z ogólnymi warunkami realizacji usługi, zwanymi dalej WRU, na podstawie złożonego zlecenia lub zawartej umowy.
- Przedmiotem umowy są usługi laboratorium (pomiary terenowe i/lub analizy laboratoryjne) wraz ze sporządzonym raportem z badań.
Integralną częścią analiz jest pobór próbek, jeżeli zostanie zlecony przez Klienta.
- Usługi laboratoryjne oraz pomiarowe objęte są Systemem Zarządzania Jakością zgodnym z normą PN EN ISO 17025:2005 ,,Ogólne wymagania dotyczące kompetencji laboratoriów badawczych i wzorcujących?.
Metodyki akredytowane wyszczególnione są w załączniku do certyfikatu Polskiego Centrum Akredytacji nr AB 1185 oraz dostępne na stronie internetowej www.petrogeo.pl
- Klient zobowiązuje się do:
- udzielenia wszelkich wymaganych informacji dotyczących zakresu zlecenia,
- zapewnienia, że przedstawiciele laboratorium PETROGEO uzyskają dostęp do obiektów badań oraz punktów poboru próbek celem realizacji zlecenia,
- zapewnienia, że w miejscu wykonywania badań/pomiarów na obiektach zarządzanych przez Klienta spełnione są wszelkie warunki BHP,
- powiadomienie PETROGEO przed rozpoczęciem realizacji zlecenia o wszelkich zagrożeniach i niebezpieczeństwach związanych z realizacją , zlecenia takich jak obecność materiałów:
- toksycznych,
- radioaktywnych,
- W przypadku próbek dostarczonych przez Klienta Laboratorium nie bierze odpowiedzialności za pobór próbki oraz za jej właściwości mogące wyniknąć z niewłaściwego poboru.
- Zlecenie na realizację usług przez PETROGEO składane jest droga pisemną lub elektroniczną.
- Zlecenie może być podpisane wyłącznie przez osoby uprawnione do reprezentowania Klienta.
- Złożenie zlecenia jest równoznaczne z przyjęciem warunków oferty i akceptacją WRU.
- Jeśli zlecenie nie zawiera wszelkich niezbędnych informacji do zrealizowania usługi PETROGEO nie podejmuje się realizacji do czasu wyjaśnienia z Klientem wszystkich wątpliwości.
- Zmiany warunków zlecenia/umowy wymagają obustronnej akceptacji i formy pisemnej.
- Po dokonaniu przeglądu zlecenia/umowy PETROGEO realizuje prace w uzgodnionych terminie i warunkach z należytą starannością i profesjonalizmem oraz zachowaniem poufności i praw własności Klienta.
REALIZACJA ZLECENIA
- Jeżeli w zleceniu/umowie termin poboru przedstawiony został jako przedział czasowy ( np. II kwartał, lipiec ) PETROGEO pozostawia sobie prawo wyboru dowolnego terminu w określonym przedziale czasowym, chyba że strony ustalą inaczej.
- Przedstawiciel Klienta może uczestniczyć w charakterze obserwatora podczas poboru próbek, pomiarów terenowych oraz analiz laboratoryjnych.
W przypadku chęci uczestnictwa w analizach laboratoryjnych, Klient powiadomi o tym zamiarze Laboratorium przynajmniej na 3 dni przed rozpoczęciem analiz, których obserwacji chciałby dokonać.
- W uzasadnionych przypadkach PETROGEO może część prac zlecić kompetentnemu podwykonawcy.
Klient jest zawsze w takich przypadkach informowany o takim fakcie. Za wystarczającą informację uważa się zamieszczenie jej w ofercie wysłanej do Klienta.
W przypadku realizacji prac nie poprzedzonych ofertą, laboratorium ma obowiązek poinformować Klienta o udziale podwykonawcy i uzyskać jego zgodę.
- Po wykonaniu badań sporządzane jest sprawozdanie z badań i wysyłane do Klienta. Jeżeli strony nie ustalą inaczej, standardowo wysyłany jest 1 egzemplarz sprawozdania z kopią protokołu poboru próbki, droga pocztową.
- Jeden egzemplarz sprawozdania przechowywany jest w laboratorium.
- Laboratorium przechowuje dokumentacje związana z badanym obiektem (sprawozdanie, protokoły poboru , zapiski robocze z analiz ) przez 5 lat.
- Sprawozdanie z badań zawiera wyniki oznaczeń/pomiarów z określonymi metodami badań.
- Informacje o niepewności pomiarów zamieszczane są w sprawozdaniach na życzenie Klienta oraz gdy niepewność ma znaczenie dla zgodności z wyspecyfikowanymi wartościami granicznymi (np. wartości dopuszczalne z odpowiednich Rozporządzeń, wartości graniczne z pozwoleń wodno-prawnych )
- Ocena badanych obiektów (porównanie do standardów, normatywów bądź wartości dopuszczalnych) zamieszczana jest na życzenie Klienta.
POSTĘPOWANIE Z OBIEKTAMI BADAŃ
- Próbki pobrane przez laboratorium lub dostarczone przez Klienta, w trakcie badań, przechowywane są w laboratorium.
- Próbki po badaniach przechowywane są maksymalnie do 1 miesiąca od zakończenia badań/przekazania sprawozdania z badań.
- Klient ma prawo żądać zwrotu pozostałych po badaniach obiektów/próbek. Jeżeli Klient nie wyrazi takiego życzenia próbka ulega zniszczeniu w terminie, o którym mowa w punkcie 22.
- PETROGEO zastrzega sobie prawo zwrotu Klientowi pozostałych po badaniu obiektów, których likwidacja (utylizacja/unieszkodliwianie) wiązałaby się z ponoszeniem dodatkowych kosztów.
REKLAMACJE
- Klient ma prawo złożyć reklamacje wykonanej usługi w ciągu 7 dni od otrzymania sprawozdania z badań. PETROGEO zastrzega sobie prawo nie uwzględnienia reklamacji złożonych po tym terminie.
- PETROGEO w ciągu 7 dni od otrzymania reklamacji, poinformuje Klienta w formie pisemnej o odrzuceniu lub przyjęciu reklamacji oraz uzasadni swoje stanowisko.
- W przypadku przyjęcia reklamacji Klient zostanie informowany po sposobie rozpatrzenia reklamacji.
- Jeżeli w postępowaniu reklamacyjnym Klient zażąda powtórnego badania próbki to laboratorium może odmówić w przypadku:
- upływu przewidzianego we WRU terminu przechowywania próbek (pkt 22),
- oznaczenia takich właściwości które są nietrwałe bądź zmieniają się w czasie (np. wskaźniki tlenowe, azotyny, amoniak).
PŁATNOŚCI
- Ceny usług uzgadniane są indywidualnie na etapie składania oferty.
- Przesłane zlecenia do Laboratorium jest równoznaczne z akceptacją cen zaproponowanych za usługę.
- Jeżeli ceny za usługi nie zostały uzgodnione przed rozpoczęciem zlecenia PETROGEO ma prawo zastosować standardowe stawki stosowane na rzecz innych Klientów.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Wszelkie sporne kwestie PETROGEO stara się rozwiązywać w sposób polubowny, zadawalający obydwie strony.
- W sprawach nie uregulowanych przez WRU lub umowę dwustronną z Klientem zastosowanie mają przepisy Kodeksu Cywilnego.